Puristuspaineiden mittaus
Teimme työt koulun BMW 325
Ensin otamme suojamuovit että voimme irrottaa puolat. Sitten irrotamme kaikki tulpat ja bensapumpun sulakkeen
Sitten mitataan jokaisesta sylinteristä puristuspaineet puristuspainemittarilla.
Tulokset
1. 14 bar
2. 14 bar
3. 13 bar
4. 13.5 bar
5. 13.5 bar
6. 14 bar
Ohivuotomittaus
Teimme työt koulun BMW 325
Ensin otamme suojamuovit että voimme irrottaa puolat. Sitten irrotimme kaikki tulpat ja bensapumpun sulakkeen.
Irroita jäähdytinneste korkki, öljykorkki ja öljymäärätikku. Sitten mitataan jokaisesta sylinteristä ohivuotomittaus Männän pitää olla yläkuolokohdassa kun ohivuotomittausta mitataan. . Jos syyläristä kuuluu sihinää saattaa olla kannentiiviste rikki. Jos pakosarjasta tai imusarjasta kuuluu suhinaa, venttiilit todennäköisesti vuotaa. Mittausvirheet mahdollisia.
Tulokset
25% kaikista sylintereisä
Öljynpainemittaus
Teimme työt koulun BMW 325
Ensinksi irrotetaan ilmanputsari että pääsee käsiksi öljynpaineanturille. irrottaan öljynpaineanturi ja laitetaan öljynpainemittari paikoileen ja katsotaan paljon on öljynpaine.
Tyhjäkäynnillä 3 baaria
noin 2-3000 kierroksilla noin 4baaria
Päästömittaus
Teimme työt koulun BMW 325
Päästöt mitataan Ultima 600 koneella. Ensimmäiseksi moottori käytetään lämpimäksi.
Sitten otat mittarin jonka viet pakoputen sisälle. Päästömittauskone antaa ohjeet miten mittaus suoritetaan.
Tulokset
HYLÄTTY , syyksi selvisi, että autossa ei ole katalysaattoria.
Tehtävä 4
Bmw 325
Tässä apulaitteina toimii laturi sekä ohjaustehostin.
Ohjaustehostin on keventämässä ohjausta ettei ole niin raskasta veivata rattia. Moottori pyörittää tehostinta joka tekee hydraulisen paineen.
Moottori pyörittää laturia joka tuottaa sähköä joka varastoidaan auton akkuun, jolla pyöritetään auton sähkötarpeita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti